בניית גדר עץ

בניית גדר עץ

Published by

Posted on July 11, 2017

גדר עץ יכולה להתאים למגוון רחב של שימושים אבל חשוב לבנות אותה בצורה נכונה. בניית גדר עץ היא חלק מתהליך ארוך שכולל מספר שלבים:

א. בחירת סוג עץ – בשלב הראשון בוחרים את סוג העץ המתאים לבניית הגדר. העץ צריך להיות חזק, עמיד ואמין אבל גם אסתטי ומעוצב. יש להשוות בין סוגי עצים על פי המלצות של אנשי מקצוע ובמידת הצורך להגיע יחד איתם למחסני עצים. במידה ובוחרים לבנות את הגדר באופן עצמאי, רצוי לקרוא באתרי אינטרנט על הבדלים בין עצים מסוימים ועל הזמינות שלהם בארץ.

ב. תכנון הגדר – בשלב השני מתכננים את הגדר לפי אופי השימוש. ההבדל העיקרי הוא בין גדר נוי, גדר שמיועדת לאבטחה, גדר למניעת פרצות וגניבות מחצרות וגדרות כניסה לבתים פרטיים. התכנון של הגדר מתייחס גם למידות ולגודל והוא מחייב הגדרה מסודרת של צרכים ומטרות. תכנון הגדר לפי אופי השימוש חוסך הוצאות מיותרות ומונע עוגמת נפש.

ג. בניית הגדר – רק בשלב השלישי והאחרון בונים בפועל את הגדר. הבנייה מתבצעת עם ציוד מתאים וארגז כלים ייעודי. במסגרת בניית הגדר יש לדאוג להיצמד לתכנון המוקדם ולפעול בעדינות כדי לא לשבור את חלקי העץ. בניגוד לגדר מתכת שנחשבת עמידה יותר, גדר עץ מחייבת בנייה יסודית ומעורבות של אנשי מקצוע מנוסים.

היתרונות של גדר עץ

השאלה המתבקשת היא למה בכלל להשקיע בבניית גדר עץ ומה היתרונות שלה. ראשית, זו גדר מעוצבת ויפה שמעלה את ערך הנכס. היא משנה בצורה דרמטית את מראה הכניסה לבית ומתאימה גם למקומות ציבוריים. בעזרת הגדר ניתן לשנות את העיצוב הסטנדרטי של החצר או לשלב אותה אפילו במרפסות ועל גגות בניינים.

שנית, גדר היא השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך. בניית גדר עץ זולה יותר מבניית גדר מתכת והיא כמעט לא דורשת שום סוג של תחזוקה. הדבר היחיד שחשוב לעשות הוא לצבוע את הגדר עם צבעים מתאימים ולהגן עליה מפני בלאי ושחיקה. את זה עושים עם חומרים שמכסים את הצבע הרגיל ובעזרת הקפדה על הבטיחות.