בניית דק מעץ עשה זאת בעצמך

בניית דק עשה זאת בעצמך- כדאי לדעת

Published by

Posted on November 09, 2016

לשמחתנו אנחנו הישראלים התברכנו במזג אוויר ים תיכוני כאשר ברוב האזורים בארץ ניתן להנות מימים שמשיים, רוח נעימה בשעות אחר הצהריים ובבקרים כמעט לאורך כל השנה פרט לכמה שבועות בודדים בהם מזג האוויר סוער או שרבי. מסיבה זו רבים מאיתנו בוחרים להשקיע מאמצים רבים הן במחשבה, אנרגיה והן בכסף בכדי שהגינה שלנו או האזור החיצוני של ביתנו יהיה מטופח, מזמין לישיבה וכייפי. אנו משקיעים במערכת ישיבה, במוצרים שונים כמו ספסל לגינה או נדנדה לגינה, דשא, שתילים, צמחים ופרחים. בנוסף, רבים מאיתנו בוחרים להתקין בגינה שלנו דק מעץ בו נוכל למקם את פינת הישיבה, לארח, לשחק עם הילדים, לארגן ארוחת מנגל חגיגית ועוד. אם ברצונכם לחסוך בעלויות ולבנות את הדק שלכם ממש בעצמכם, תוכלו לעשות זאת, אך יש כמה דברים שכדאי לדעת.

 

  1. התקנת דק- עבודת הכנה יסודית וקפדנית- לאחר שבחרתם את העצים ומצאתם ספק או מחסן עצים שיספק עבורכם את הסחורה, עליכם להבין כי תוכלו להנות מדק איכותי שישמש אתכם לאורך שנים רק אם תקפידו שעבודת ההכנה תתבצע כמו שצריך. יש לבצע את תהליך ההתקנה בהתאם לשטח שעליו אתם מתקינים את הדק. דק המותקן באוויר למשל חייב להתבצע כעל גבי יסודות ולכן יש לקחת בחשבון גם את הדברים מסביב כמו למשל ניקוז, בורות, ריצוף שקיים, מדרגות נלוות וכדומה. יש הבדל ניכר בין דק המותקן על גבי מרפסת מוצלחת או דק שמותקן על בטון/משטח רך כמו חול. לכן טרם אתם בכלל רוכשים את העצים יש לבצע עבודת הכנה הכוללת מדידה מדויקת של השטח.
  2. טיפול ושמירה על הדק- אמנם הדק שלכם עוד רגע יהיה חדש דשדש זאת לאחר שתמרחו עליו את שכבת הצבע, אך יש להבין כי כדי שהדק שלכם יישמר לאורך שנים, פרט לעובדה שיש לבחור עץ איכותי כמו איפאה, טיק, קומרו או במבוק עליכם יהיה לבדוק את הדרכים שבאמצעותן תתחזקו את הדק שלכם אחת לכמה חודשים.
  3. לאיזו מטרה- חשוב להתאים את הדק שאתם בונים לצרכים ולמטרות שלכם- בישול במטבח חיצוני, אירוח, משחק עם הילדים, ישיבה בחוץ ועוד.

בניית דק מעץ עשה זאת בעצמך