גדר לגינה מחיר למטר

גדר לגינה מחיר למטר

Published by

Posted on July 23, 2017

מחיר למטר מהווה פקטור קבוע שבו ניתן להשתמש על מנת להשוות בין מחירי שירותים שונים. בתחום של בניית גדרות לדוגמא, נהוג לנצל את הפקטור הזה על מנת לבדוק באיזה סוג של חומרי גלם משתלם יותר להשתמש. בעזרת השוואת גדר לגינה מחיר למטר ניתן לבדוק לעומק את המאפיינים של החומרים הבאים:

א. גדרות עץ – העלות של גדרות עץ נמוכה בהשוואה לכל שאר האלטרנטיבות. השאלה היחידה היא האם בבחירת גדר לגינה מחיר למטר נקבע לפי סוג העץ או תשתית ההקמה. אם מתייחסים לסוג העץ מגלים הבדלים של עשרות אחוזים בין עץ במבוק, אורן וערבה, אולם כאשר מביאים בחשבון את תשתית ההקמה רואים את הפערים בעיקר בין בנייה על הקרקע לבין הקמה על תשתית בטון.

ב. גדרות אלומיניום – הביקוש לגדרות אלומיניום נובע מכך שמדובר בחומר גלם אמין, חזק ועמיד בפני קורוזיה ושיתוך. המשמעות היא שניתן לבנות גדרות אלומיניום ולהפסיק לחשוש מפני חלודה לאחר חשיפה לשמש וללחות או לגשמים בחורף. כמו כן, בהשוואת גדר לגינה מחיר למטר של אלומיניום מתייחס לשאלה האם מדובר בחיבור לחומה או לרצפה קיימת.

ג. גדרות אבן – בהשוואה בין גדר לגינה מחיר למטר של שימוש באבן הוא כנראה המורכב ביותר. ראשית, קשה לשנע את האבן לאתר הבנייה ולכן זה בא לידי ביטוי במחיר. שנית, האבן מגבילה את הלקוח מבחינת הגמישות הדקורטיבית. השאיפה היא אם כן להיעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת.

מחירים מקובלים בתחום הגדרות

גדר אלומיניום בחיבור לחומה או רצפה קיימת אמורה לעלות 600 ש”ח למ”ר בגודל של עד 20 מ”ר, לעומת 650 ש”ח למ”ר בשטח של 15 מ”ר. לצורך השוואה, המחיר הממוצע של הקמת גדר במבוק על גבי הקרקע הוא 150-400 ש”ח והמחיר של בניית גדר פלסטיק הוא 300-700 ש”ח בלבד.

עם זאת, השקעה חד פעמית בגדר משתלמת לטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר היא מאפשרת להשתמש בגדר על מנת להשיג תחושת פרטיות, בעוד בטווח הארוך היא מעלה את ערך הנכס.