גדר מעץ לגינה

גדר מעץ לגינה

Published by

Posted on July 17, 2017

עץ לגינה מבטיחה תחושת פרטיות ויכולה לסייע להעלות את ערך הנכס. אפשר להתאים את הגדר לסוג הגינה ולשלב אותה גם בחצרות גדולות, בגינה עם בריכה או בכל מקום שבו יש חפיפה עם השטח הציבורי. בנוסף, ניתן לבנות את הגינה מחומרי גלם שונים כגון מתכת, אלומיניום, פלסטיק, איסכורית וכמובן עץ. לעץ יש את המאפיינים המתאימים ביותר לבניית גדר ואפשר גם לשלב אותו עם ריהוט חוץ וגינה.

עם זאת, לא כל בעלי הגינות יודעים איך לבחור את העץ שהכי מתאים לגדר שלהם. כאן יש מספר שיקולים שכדאי להתייחס אליהם:

א. סגנון העיצוב של הגינה – העץ משפיע ישירות על מראה הגינה ויכול לשנות בצורה דרמטית את העיצוב הקיים. השאיפה היא להתאים את העץ לסגנון העיצוב של הגינה ולסגנון המועדף על הלקוח. בעזרת התאמת סוג העץ לגינה ניתן לשפר את המראה שלה ולהפוך אותה למקום מיוחד ומזמין.

ב. מידות וגדלים – אפשר להשתמש בעץ כדי לבנות גדר לגינה קטנה, בינונית וקטנה. כל גינה דורשת סוג אחר של עץ ומידה שונה של מאמץ. הדבר החשוב בהקשר הזה הוא לבדוק מראש את המידות והגדלים כדי למנוע הוצאות מיותרות. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל הצעת מחיר מסודרת עוד לפני שמתחילים לבנות גדר מעץ לגינה.

ג. עמידות בפני בלאי ושחיקה – הציפוי שיש על גדר מעץ לגינה קובע את העמידות שלו בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר הוא מונע שחיקה של העץ והצבע בגלל החשיפה לשמש, בעוד בטווח הארוך הוא מגן על הגדר מפני חדירת מזיקים. את הציפוי מוסיפים על גבי הגדר בשלבים האחרונים של הבנייה.

חיסכון בהוצאות בבניית גדרות

כמובן שלא חייבים לחרוג ממסגרת התקציב של המשפחה על מנת לבנות גדר מעץ לגינה. ניתן לקבל כמה הצעות מחיר שונות מאנשי מקצוע, להשוות ביניהן ולקבוע סדר עדיפויות ברור.

המחיר מושפע בעיקר מסוג העץ שבו משתמשים ומגודל הגינה, אך השוואה בין אנשי מקצוע היא דרך נוחה להתמקח ולבקש הנחה. במקביל, יש לזכור שמדובר בהשקעה אטרקטיבית לטווח ארוך מאוד.