דשא סינטטי עשה זאת בעצמך

התקנת דשא סינטטי עשה זאת בעצמך

Published by

Posted on December 05, 2016

משפחות רבות בישראל מחליטות לעבור לדשא סינטטי במקום הדשא הטבעי מסיבות רבות- חיסכון במים, ניקיון, מינימום תחזוקה, מקום משחק נעים לילדים, מקום ישיבה נפלא לשתות קפה למבוגרים, אין חרקים, אין בוץ ועוד. דשא סינטטי מאפשר לנו להנות ממשטח ירוק באוויר הפתוח בלי שנהיה צריכים להשקיע בתחזוקה. מלבד החיסכון האדיר במים, אנו נהנים מעוד מגוון יתרונות. בנוסף, גם במקומות ציבוריים או במתחמים של עסקים או מבנים ציבורים נהוג להתקין דשא סינטטי בכדי להעשיר קצת את מראה החלל, להוסיף לו צבע, לעצב אותו מבלי שנהיה צריכים לדאוג להשקיה קבועה ולטיפוח. על הדשא הסינטטי ניתן להניח או להתקין משחקים לילדים כמו מגלשה למשל, בריכת שחייה מתנפתחת, למקם מקומות ישיבה כמו ספסלים מסוגים שונים ועוד. אז איך מבצעים התקנת דשא סינטטי בעצמנו?

 

 

ובכן בשלב הראשון יהיה עלינו להוציא את הדשא הקיים או לחלופין להכין את הקרקע כמו שצריך להתקנת הדשא המלאכותי. א מפלס החול יש להוריד לגובה של עשרה סנטימטרים פחות מהגובה הסופי הרצוי של הדשא, זאת יש לעשות על ידי עידור של האדמה. יש להדק את השטח בצורה יסודית מבלי שיישארו שאריות או לכלוך על גבי הקרקע. בשלב הבא יש לפזר מצע הנקרא מצע שומשומית עד לגובה של 7 סנטימטרים. מפלסים את השומשומית על גבי האדמה בעזרת מגרפה ומהדקים את השומשומית כמו שצריך עם ג’בקה לגובה של בין 7-8 סנטימטרים. בשלב הבא יש לתחם את השטח בעזרת תוחם דשא וכך לבצע הפרדה מדויקת בין הדשא לבין ערוגות או גדר או כל שיטת תיחום אחרת שנמצאת בחלל. לאחר מכן עלינו לפרוס פלריד שחור, למתוח אותו ולקבע במסמרים. בשלב הסופי מניחים את הדשא הסינטטי ובודקים שכל הסיבים פונים לאותו כיוון. חותכים את הדשא הסינטטי לפי גודל החלל אותו אנו רוצים לתחום.

 

כדאי וחשוב לעשות שימוש אך ורק בחומרים איכותיים המיוצרים על פי חוקי איכות הסביבה, כדי שנוכל להנות מהדשא שלנו לאורך שנים רבות ולהנות מכל היתרונות שהוא מביא איתו.

 

דשא סינטטי עשה זאת בעצמך