שולחן אוכל

כך תבחרו שולחן אוכל לבית שלכם

Published by

Posted on September 12, 2016

יש לא מעט רהיטים בבית שההשפעה שלם על העיצוב של החדרים השונים בבית היא עצומה. כך למשל כשבוחרים את המיטה לחדר השינה, את הסיפריה לחדר העבודה, או אפילו את הארון לחדר האמבטיה. אולם, קשה לחשוב על עוד פריט שמשפיע כל כך  על העיצוב של הבית, כמו שולחן האוכל. אל תשכחו שסביב שולחן אוכל אתם יכולים לשבת לבדכם או עם המשפחה המצומצמת – אבל לרוב זה גם המקום שסביבו אתם מארחים אנשים בארוחות חג ואירועים. זהו השולחן שנמצא ממש במוקד של הבית, ולכן ההשפעה שלו היא נרחבת מאד. מכאן שכאשר מגיעה השעה לבחור בשולחן אוכל חדש, יש כמה וכמה נתונים וגורמים אשר חשוב מאד להביא בחשבון לפני שממהרים לבחור.

 

אז מה ניקח בחשבון כשנבחר?

  • צורת השולחן – קודם כל אתם צריכים לחשוב איזו צורה של שולחן אוכל אתם מעדיפים. יש כיום ארבע צורות מקובלות – מלבנית, ריבועית, עגולה, ואובאלית. הצורה המלבנית היא ללא ספק הצורה הפופולרית ביותר, בעיקר כי היא ניתנת להרחבה בקלות יחסית, וזה מאתים מאד לישראלים שאוהבים לארח. גם הצורה העגולה נחשבת לפופולרית בגלל שהיא הנוחה ביותר לארוחות משפחתיות מצומצמות. הגרסה הריבועית והאובאלית פחות פופולריות בישראל אבל הן בהחלט קיימות וזו אפשרות שיכולה להתאים לאנשים רבים בנסיבות מסוימות.
  • חומר למשטח – כשאתם רוצים לבחור שולחן אוכל, כדאי גם לשים לב חומר שמרכיב את המשטח עצמו. בעוד שהחומר שמרכיב את הרגליים הוא פחות קריטי (גם העץ וגם האלומיניום עמידים וזה בעיקר עניין של טעם), הרי שבמשטח ההשפעה היא מרכזית ויש לא מעט הבדלים. העץ למשל נחשב לחומר מצוין למי שרוצה משטח שלא יראו עליו כל לכלוך קטן ומי שמחפש עיצוב טבעי ויפה – אבל זה גם המשטח שדורש הכי הרבה תחזוקה, ושמריה מיוחדת מפני סירים חמים. משטח הזכוכית נחשב לעמיד יותר מהעץ ואין לו בעיה עם סירים חמים – אבל כאן יש כמובן את סכנת השבירה ויש להקפיד על זכוכית עבה מאד. משטח האבן נחשב כמובן למשטח החזק והעמיד ביותר שיש שלא דורש תחזוקה, אך לרוב הוא חוסם את האפשרות להרחבת השולחן. בקיצור, לכל משטח יש יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון בהתאם להעדפות שלכם.
  • התקציב שלכם – מובן שבבואכם לבחור שולחן אוכל כדאי גם שתשימו לב מהו התקציב שלכם. יש שולחנות שיכולים להיות יפים מאד אבל גם יקרים. מנגד, לא חייבים בהכרח לבחור בשולחן יקר רק כי חושבים שהוא עמיד יותר בגלל תווית המחיר שלו. היום יש גם לא מעט שולחנות עמידים וחזקים במחירים נוחים יחסית. מה שבעיקר חשוב לשים לב אליו הוא שיש אחריות מלאה על השולחן לשנים הקרובות, ושהגורם שמוכר אותו נחשב לאמין ומקצועי.

 

ומה עם העיצוב של השולחן?

זה כבר באמת עניין של טעם אישי. רק זכרו שהעיצוב של שולחן האוכל שלכם צריך גם להתאים לעיצוב הכללי של הבית כולו. בהצלחה!