כלי עבודה לנגרות מומלצים

Published by

Posted on December 22, 2015

בין אם אתם חובבים של חומר העץ ולהנאתכם בונים ממנו רהיטים, חפצי נוי וכלים שונים, או בין אם אתם נגרים במקצוע שלכם, אתם וודאי זקוקים לכלי עבודה לנגרות שישמשו אתכם במהלך עבודתכם, יקלו עליכם, יקצרו עבורכם את הזמן ויאפשרו לכם להשיג רמת גימור גבוהה יותר. נגרים עובדים באמצעות כלים שמתאימים גם למקצועות אחרים כמו חשמלאים למשל, אך בנוסף לכך הם זקוקים גם לכלי עבודה ספיציפיים שיסייעו להם להשלים את המלאכה. אין ספק כי עבודת הנגרות מתבססת על כל אותם כלי עבודה לנגרות וכי הם זקוקים לכלים האלה באופן שוטף- זמינים, נגישים ועובדים כראוי. כלי עבודה לנגרות משפיעים על טיב העבודה, על משך העבודה שאותו נגר עובד על הפרוייקט ועל רמת הגימור שלו.

 

סוגים של כלי עבודה לנגרות

  • מסורים – יש כל מיני סוגים של מסורים המיועדים לעבודות נגרות. חלק מהמסורים מתלבשים על משטחי העבודה וכך מקלים משמעותית על הנגר. בנוסף, יש מסורי שרשרת שמתאימים לעבודות מסיביות במיוחד או מסורים עגולים שלרוב נחשבים קומפקטיים יותר. יש מסורים שמיועדים לביצוע חתכים בזווית, אלו פועלים במהירות מקסימלית ובדיוק מירבי. לעומתם, יש את המסורים שיתאימו גם לניסור משטחי עץ וגם לניסור אלומיניום, שכן יש לא מעט עבודות נגרות המשלבות את חומר האלומיניום כמו שולחנות, כיסאות ושאר אביזרים.
  • סרגל זווית לנגרים- גם לכלי עבודה זה יש כל מיני אופציות ושימושים. ההבדל בין הסרגלים הוא מן הסתם האורך שלהם והצורה שבה ניתן לאחוז בהם. חלק מהסרגלים מתאימים לעבודות נגרות מקצועיות במיוחד ויש סרגלים שיכולים גם להתאים לחובבנים אשר מרבים לעבוד עם חומר העץ. בכל מקרה הסרגל חייב להיות איכותי, שכן כל עבודה חייבת להבצע בהתאם לנתוני אורך, גובה ועומק.
  • מפסלות עץ- תפקידה של המפסלת היא לסייע לנגר לבצע את עבודת הפיסול שתגרום לו למעשה להגיע לגימור הרצוי. יש כל מיני סוגים של מפסלות, חלקן נמכרות בצורה בודדת וחלק בסט שלם הכולל מגוון של מפסלות.

 

אלו הם רק חלק קטן ממגוון רחב של כלי עבודה לנגרות. בנוסף לכלים אלו יש גם סוסי עבודה שמאפשרים לנגר להניח את פלטות העץ ולעבוד בצורה נוחה. מהדקי קפיצים, מלחצי נגרות, מקדחי עץ, מוצרי פרזול, מקדחות, מברגות, מלטשות – כל אלו הם חלק בלתי נפרד מעבודתו המקצועית והמדוייקת של הנגר.

 

איך לבחור ?

טרם אתם מגיעים לרכוש כלי עבודה לנגרות אנו ממליצים לכם לבדוק את המקום ממנו אתם מבצעים את הרכישה. בדקו קודם כל איפה מיוצרים כלי העבודה אותם אתם רוכשים, בעיקר שמדובר במקדחה, מסור או מוצר חשמלי שעולה באופן יחסי לא מעט כסף. בדקו את נושא האחריות ואל תתפשרו על איכות חומרי הגלם. ככל שהכלים יהיו מיוצרים מחומרי גלם איכותיים ובטכנולוגיה מתקדמת, כך עבודתם תהיה קלה יותר, אסתטית יותר והגימור יהיה מושלם.