צבע יסוד לעץ

צבע יסוד לעץ

Published by

Posted on June 27, 2017

הכירו את סוגי הצבעים שלרשותכם

אם אתם רוצים לצבוע דבר מה, כדאי מאוד שתכירו את כל סוגי הצבעים. מי שלא מכיר את כל סוגי הצבעים יכול להיבהל מאוד כשישמע על הכמות שניתן לבחור ועל רמת הפרטנות הגבוהה ביותר בכל צבע והיתרונות שהוא מספק, החסרונות שלו וכמובן חומר הגלם אליו הוא מתאים. כשאתם רוצים לצבוע חלקי עץ, הצביעה מצריכה התאמה מדויקת ואסור להשתמש באותם צבעים כמו בצביעת מוצרי פלסטיק או צביעת קירות ו-ודאי שלא להשתמש בצבע לפני שהבנו מה החסרונות שלו, מה ההגבלות שלו והאם בכלל הצביעה אפשרית. אחד מהחומרים שחשוב שתכירו הוא חומר יסוד שמהווה חומר מקשר בין שני סוגי צבעים.

מהו חומר יסוד ולמה הוא משמש?      

  • כשאתם צובעים חלקי עץ גדולים או קטנים, החל מהמלונה של הכלב ועד מחסן העץ הגדול שיש לכם בחצר, יש לכם מבחר רחב של צבעים להשתמש בהם. אך אף אחד מהצבעים לא דורש מכם חתונה קתולית ואתם יכולים לשנות את דעתכם או לבצע צביעת מחודשת כדי לשפר את המראה או להסתיר חלקים שספגו פגיעות חיצוניות או רטיבות והתקלפו. הבעיה בכל הסיפור זה שישנם צבעים שלא יכולים לבוא במגע אחד עם השני כיוון שהצביעה לא תהיה מושלמת. כך למשל לא ניתן לצבוע קיר שצבוע בסיד על ידי צבע אקרילי כיוון שהצבע האקרילי לא יידבק היטב.
  • נוסף לעובדה שאי אפשר לצבוע צבע מסוים על צבע מסוים, צבע מקשר נועד גם כדי להצליח לצבוע משטחים מסוימים. למשל, אם יש לכם משטח מסוים שלא ניתן לצביעה על ידי סוג צבע ספציפי, כמו למשל משטחי פורמייקה חלקלקים, צבע היסוד חודר אל פני המשטח, יוצר חספוס מתאים ואז הצביעה אפשרית. החדירה של צבע היסוד אל התשתית מחזקת אותו כהוגן ומאפשרת לכל צבע אחר ליהנות מבסיס חזק ואיכותי.

להשתמש בצבע יסוד בחוכמה

לפני שאתם מחליטים לצבוע רהיט, קורה או כל פריט שעשוי מעץ, כדאי להתייעץ עם מומחה כיצד לבצע את הצביעה על הצד האיכותי והטוב ביותר. עץ הוא חומר רגיש ועדין שצריך להתייחס אליו בהתאם וצביעה לא נכונה, כולל שימוש לא נכון בצבע יסוד לעץ, עלולים לגרום לעץ לאבד מהתכונות שלו, לחנוק אותו לחלוטין ולאבד מיכולת הגמישות שלו.