צבע לעץ

ריהוט מעץ מלא: הקסם של העץ בבית שלכם

Published by

Posted on May 28, 2017

אתם לא יכולים לנצח את האיכות של ריהוט מעץ מלא. מדוע עץ מלא אמריקני בלתי מנוצח כחומר מוצק עבור ריהוט אמריקני עשוי בעבודת יד? אולי בגלל העמידות שלו, אולי בגלל הקלות שבה ניתן לחתוך, לגלף ולהפוך אותו לתוך פריט ריהוט. אולי בגלל היופי והזוהר שלו כאשר הוא מעוצב ומוגמר על ידי אמני הגילוף.

קיימים הרבה סוגים של רהיטים למכירה בחנויות רהיטים אמריקניות. אתם יכולים לרכוש חתיכות פלדה מודרניות או ריהוט עץ לבוד מעוצב הנבנה על ידי ג’ורג’ וריי אמאס בשנות ה-40. ריהוט מפלסטיק וסיבי זכוכית הגיע בשנות ה-50 וה-60. הרבה מהחומרים המקוריים שווים הון כיום.

הזמניות של חומרים חדשים

אף אחד מהחומרים הללו לא הוכח כאלטרנטיבה טובה עבור העץ. הם הציעו לאמנים ומעצבים הזדמנות לעזוב את העץ עבור איכות גבוהה של ריהוט. הרבה מעצבים היו פופולריים בזמנם, אבל האם אי פעם הם לקחו פיסה של ריהוט מעץ מלא ? אף פעם!

עם ההתפתחות של מתכות עמידות בקורוזיה ופלסטיק חדש, העץ הפך לחומר שלא מגניב מספיק לשימוש בריהוט המודרני של היום. במהלך רוב ההיסטוריה, עץ ואבן היו חומרי בנייה לבחירה שהשתמשו בהם עבור בתים וריהוט. האבן הייתה פופולרית בתרבויות עתיקות או מפני שאנחנו רק חושבים שהריהוט מעץ נעלם מזמן.

לבסוף, השתמשו במתכת רק לעיתים רחוקות בבנייה ויותר כגיבוי. עם זאת, הכל השתנה עם הפיתוח של האלומיניום הצינורי והפלדה, הדיקט והפלסטיק. לכל אחד מאלה היה את היום שלו והשתמשו בו באופן נרחב על ידי אמנים בזמנם. למרות זאת, הם לא היו יותר מדבר חולף אשר נעלם לתוך חוסר משמעות כאשר העץ נותר נעלה.

הקסם של ריהוט מעץ מלא

לעץ יש חום שניתן להרגיש. אין תחליף להרגשה של החום של עץ אמיתי, אפילו אם מדובר רק על ציפוי דק של אגוז המלך על עץ אלון לבן, דיקט או שבבית. יש משהו במראה של ריהוט מעץ שאף מתכת סינתטית לא יכולה להתאים.

כאשר אתם מרגישים את המשקל שלו, עץ מלא מאפשר לכם לדעת שיש לכם תחליף ופריט שיחזיק מעמד לריהוט הבית. שום דבר לא נראה אותו הדבר כמו שולחן עץ אורן מצופה בשעווה או שולחן שעבר ליטוש צרפתי לתוך ברק עמוק וגבוה. אין אף חומר סינתטי או מתכת שיכולה להציע את אותה הגאונות והמראה בעל האיכות הגבוהה מאשר עץ בעל גימור ראוי מלוטש.

 

 

 

 

העוצמה של ריהוט מעץ

הבדל משמעותי בין עץ מלא לדיקט או שבבית הוא העמידות והעוצמה שלו. זה לא אפשרי עבור האופנה המסורתית להשתמש במשהו אחר מאשר עץ אמיתי. לא ניתן לחתוך שקע ושגמים או פירוק מתאים באמצעות דיקט או שבבית. חומרים כאלה צריכים להיות מחוברים ביחד באמצעות דבק, ברגים, שסתומים, פלסטיק או בלוקים של מתכת.

הנגרות המסורתית אשר משתמשת בריהוט מעץ מלא מעוצבת להשתמש בעוצה של העץ והעיצוב של הפירוק עצמו בגלל עוצמתו. שגם מוצמד לא זקוק לדבק, מסמרים או ברגים כדי להפוך אותו לבטוח.
בניגוד לדיקט או לשבבית, פירוק עץ מלא לא מפריד את השכבות שלו או מתפורר כאשר הוא מתרטב. הוא נשאר חזק, מתרחב ומתחבר עם החלקים כאשר הם נקשרים ביחד בעת חום או קור קיצוני.

מתכת, מקל וחומרים אחרים לריהוט

כמובן, שולחן עשוי מפלדה שלא מחלידה או אפילו ברזל צבוע או אלומיניום יהיה חזק. אבל לאף אחד מהם אין אותו המראה והעץ לא מחליד או מתחמצן כפי שמתכות עושות. פלדה שלא מחלידה היא יוצאת דופן בכך שהיא שומרת על הבהירות שלה. עם זאת, בזמן שיש מקום לריהוט עשוי מפלדה שלא מחלידה, מעטים האנשים שירצו לרהט חדר אוכל שלם או חדר ישיבה איתה.

מתכות, מקלות או קשה ופלסטיק יש להם את המקום שלהם, במיוחד עבור הריהוט החיצוני והחצר הפנימית. למרות זאת, לאף אחד מאלה אין את המראה של האיכות הגבוהה שיש לריהוט מעץ מלא. בשביל פיסות מודגשות, כן, למתכות ואפילו קרמיקה וזכוכית יכולים להיראות נהדר. שולחן קפה עם חלק עליון מזכוכית יכול להיות מאוד מושך בסידור הנכון אבל עבור שולחן האוכל המרכזי אי אפשר לנצח את העץ המלא.

הקסם של העץ הוכר על ידי המין האנושי מאז שמצאו חלופה טובה יותר מאשר לשבת על סלעים במערות. העץ הפך לחומר בחירה לאור הזמינות והעבודה הקלה איתו. אפילו כאשר מתכות חדשות ופלסטיק הפכו לאלטרנטיביות, ריהוט מעץ מלא נחשב כסמל לאיכות. הוא נראה טוב, מרגיש טוב, מחזיק מעמד וקל למצוא ריהוט אופנתי עבור כל חדר בבית שלכם.

ריהוט מעץ מלא