נדנדה עשה זאת בעצמך

נדנדה מעץ עשה זאת בעצמך

Published by

Posted on December 05, 2016

אם גם אתם חולמים שתהיה לכם בחצר ביתכם, במרפסת או בגג נדנדה מעץ עליה תוכלו לשבת באוויר הפתוח ולהנות בשעות הפנאי שלכם, להוציא את הילדים החוצה ולאפשר להם להתנדנד בהנאה, הפוסט הבא במיוחד בשבילכם כי גם את יכולים לבנות נדנדה מעץ ממש בעצמכם. את הנדנדה אפשר למקם על הדשא, על דק, בתוך הפרגולה או בכל מקום חיצוני אחר.

 

אילו חומרים צריך?

בכדי לבנות את הנדנדה עליכם לבחור קודם כל מחסן עצים או נגריה המספקת עצים איכותיים אשר יוכלו להתמודד עם מזגי אוויר קיצוניים ועם מזיקים. בשלב הבא עליכם לבנות את ספסל הישיבה שהוא למעשה הבסיס של הנדנדה ולבקש 16 פסי מושב לספסל במידות של 55x5x160 ו- 6 בסיסים לספסל במידות של 5x10x60. שישה עשר הפסים ישמשו אתכם למשענת של הנדנדה וששת הפסים הבסיסים יחזיקו את הפסים עצמם ויותקנו בצידי הנדנדה.

 

בנוסף, עליכם להצטייד בקורה עליונה- עץ במידות של 3x15x250 סנטימטרים, קורה תחתונה- עץ במידות של 5x10x220, קורה אנכית במידות של 5x15x200 סנטימטרים ושלוש קורות חיזוק כאשר שתיים מהן יהיו באורך של 5x10x150 והשלישית 5x10x32 סנטימיטרים. מוט חיזוק אלכסוני שיחזק את המסגרת הכרחי גם הוא בגודל של 5x5x37.5.

 

 

 

חומרי פרזול

עליכם להצטייד ב-2 שרשרת חוליות במידות של 220 סנטימטרים,  2 שאקלים לחיבור השרשרת, 8 ברגי צד ודיסקיות, 2 אוזני ברזל בכדי לחבר את השרשרת לקורה העליונה, 130 ברגים בכדי לחבר את הקורות זו לזו ו-4 ברגים לאבטוח נוסף. יש לבדוק שחומרי הפרזול אכן מתאימים לעץ שבחרתם.

 

בשלב הראשון יש לבצע את החיתוכים השונים שיהוו את בסיס הספסל, נבצע את החיבורים השונים ובשלב הבא יש לבנות את המסגרת. בכדי שתוכלו לבצע את הבנייה כמו שצריך ולבנות ספסל נדנה בטיחותי, יש לעבוד בשלבים, שלב אחר שלב, לשים לב להוראות הבטיחות ולבדוק כל שלב לפני שאתם ממשיכים הלאה.

 

בסיום העבודה מומלץ לבצע עבודת צבע ולשמן את ספסל העץ בכדי שתוכלו להנות ממנו לאורך שנים. בנוסף, שווה לבחון האם נדרשת עבודת תחזוקה אחת לכמה חודשים.

אקליפטופ מספקת חומרים לכל שיטות עשה זאת בעצמך שקיימות בתחום העץ . לכן מי שרוצה עצים או חומר מהמחסן עצים מוזמן לרכוש בקישור המצורף

נדנדה עשה זאת בעצמך