צבע שמן לעץ

צבע שמן לעץ

Published by

Posted on June 26, 2017

סוגי הצבעים האפשריים לצביעת עץ

כשאתם רוצים לצבוע פריטים מעץ, החל מרהיטים קטנים, כיסא, שידה ועד קירות שלמים מחסן או בחדר, חשוב להשתמש בצבעים מתאימים. לא כל צבע מתאים לצביעת משטחי עץ וחשוב להתאים גם את סוג העץ וגם את הציפיות שלכם. לכל צבע יש יתרונות וחסרונות ויש כל כך הרבה אפשרויות כמו צבע לעץ על בסיס מים, צבע שמן לעץ, צבע אפוקסי ועוד. גם שיקולי תקציב נכנסים לתמונה אך חשוב מאוד לקרוא וללמוד על כל היתרונות של כל אחד מהצבעים ולהחליט לפי התכונות שהם מקנות מה טוב בשבילכם ומה מתאים לסוג הרהיט המדובר.

צבע שמן לעץ: למה הוא כדאי?          

  • כמו שיש צבע על בסיס מים, ישנם גם צבעים על בסיס שמן. צבע לעץ ע לבסיס שמן ניחן בכמה תכונות שאין לצבעים על בסיס המים אך גם יש להם כמה חסרונות. ראשית, צבע לעץ על בסיס שמן מעניק הגנה חיצונית מופלאה. הצבע, שעשוי משרפים שונים, בדרך כלל מיועד לשימושים חיצוניים ולכן הוא העמיד ביותר. הצבע עמיד למים ועמיד לקרני השמש החזקות שידועות כקטלניות כנגד הגוון שהצבעים מקנים.
  • צבע שמן לעץ לא יוצר קליפה על העץ ולכן הוא לא מתקלף. הצבע נספג עמוק בתוך העץ ולכן נותן לו הגנה גם מבחוץ וגם מבפנים. ישנם צבעים רבים שמגלים קושי לחדור עמוק לתוך העץ מה שמתקבל קלות על ידי צבעים על בסיס שמן. העץ נהיה עמיד יותר לכל שחיקה והחיזוק שהוא מקבל מדהים.
  • הצמיגות שלצבע שמן לעץ נותנת לצובע פשטות בצביעה. כדי שהצביעה תהיה חלקה ושהספיגה של הצבע בתוך העץ תהיה מוחלטת חשוב מאוד שהעץ יהיה נקי מלכלוך ולכן מומלץ לעבור עליו עם מטלית ולדאוג שהוא מוכן למשימה.

חסרונות צבע שמן לעץ

אמנם צבע לעץ מציג מספר יתרונות מכובד אך יש לו גם חסרונות בולטים. חשוב לדעת שצבע שמן לעץ אמנם נספג בצורה מדהימה ונותן הגנה מירבית לכל משטח או פריט עץ אך לוקח לו זמן רב להתייבש. נוסף לכך, צבע לעץ על בסיס שמן מפיץ ריח חזק שקשה מאוד לפספס מה שהופך את הסביבה שלו לפחות נעימה ומומלץ לתת לרהיט או לחלקי העץ להתייבש בצד.