צביעת דלתות מטבח עשה זאת בעצמך

צביעת דלתות מטבח עשה זאת בעצמך

Published by

Posted on November 17, 2016

שיטת עשה זאת בעצמך או מה שנקרא בשפה האנגלית D.I.Y הפכה לפופולארית כל כך הן בעולם במדינות כמו ארה״ב או בריטניה וגם כאן אצלנו בישראל. הרשת מפוצצת באתרי אינטרנט, סרטונים, בלוגים ותמונות המציעים מגוון של רעיונות ופתרונות למוצרים, רהיטים, פריטים וחפצי אמנות אותם ניתן לבנות ממש בעצמנו. ברגע שעובדים שלב אחר שלב, מוסיפים טאצ’ ייחודי שלנו, אפשר להגיע לתוצאה ברמה מאוד גבוה, ויש כאלה שאפילו לא מבדילים בין מוצרים אותם אנו בונים או מכינים בעצמנו לבין מוצרים הנרכשים ישירות מהחנות או מבוצעים על ידי בעלי מקצוע. לא מדובר אך ורק בחיסכון כלכלי כי אם ברצון להיות שותפים מלאים בתהליך העיצוב של הבית, לחנך את הילדים שלנו לעצמאות, לפתח להם וגם לנו את הדמיון ואת היצירתיות שכן מדובר בתהליך שלם בו אנו מעורבים והתוצאות: מ-ר-ה-י-ב-ו-ת. מאוד חשוב לעקוב אחר ההוראות והשלבים השונים על פי המוצר אותו אנו בונים שכן נושא של בטיחות, תקנים ואיכות המוצר בסופו של דבר תלויים בזה.

מכיון וחלל המטבח הנחשב בימים אלו לחלל המרכזי בבית בו אנו עושים כל כך הרבה פעולו. ישראלים רבים בוחרים לחדש בעצמם הן את החלל עצמו והן את דלתות המטבח אשר חידוש שלהן הופך את המטבח הישן למודרני, חדשני, אסתטי ומואר. אז הנה כמה טיפים לצביעת דלתות מטבח בשיטת עשה זאת בעצמך!
1. בחרו צבע המתאים לחומר החזית- יש המון סוגים של ארונות מטבח לרוב עץ ופורמייקה הם החומרים הפופולאריים בעיקר במטבחים ישנים לעומת חומרים חדשים כמו זכוכית מחוסמת במגוון צבעים והדפסים שניתן להיחשף אליה בעיקר במטבחים המודרניים. בחירת הצבע תשפיע הן על רמת הגימור של החזיתות והן על העמידות שלה לאורך שנים.
2. מומלץ מאוד לשייף את הארונות לפני כן, למרוח צבע יסוד או פריימר, לאפשר לשכבת הצבע להתייבש ורק אז להמשיך לתהליך הצביעה.
3. קיימים בשוק חומרים מיוחדים לצבעי פורמייקה המסייעים לנו בתהליך ההכנה של המשטח לפני הצביעה הסופית
4. כדאי לצפות בסרטון המסביר כיצד צובעים בצורה מדויקת שתאפשר לנו לקבל בסופו של דבר ארון עם רמת גימור גבוהה.

צביעת דלתות מטבח עשה זאת בעצמך