דק לגינה עשה זאת בעצמך

דקים לגינה עשה זאת בעצמך

Published by

Posted on December 05, 2016

אם עד היום חשבתם שבניית דקים לגינה הוא עניין מסובך שמחייב הזמנת בעל מקצוע טעיתם, התקנת דק לגינה היא אחת הפעולות הפשוטות ביותר שניתן לבצע במסגרת תחום העשה זאת בעצמך לבית. אם גם לכם נמאס מבעלי מקצוע שגובים מחיר יקר בעבור העבודה והחומרים, או אם פשוט אין לכם כוח להמתין שבעל המקצוע אותו אתם רוצים יפנה לכם זמן וימצא יום לבוא להתקין לכם דקים לגינה, אולי כדאי שתפנו לתחום העשה זאת בעצמך.

מה צריך לעשות לפני התקנת הדק.

לפני שאנחנו ממהרים למחסן העצים לרכוש אריחי דק כדאי קודם כל שנעשה לנו תכנית כלשהי בראש איך הדק הולך להיראות, באיזה חלק של הגינה אנחנו רוצים ולחשוב איזה צבע עץ יתאים יותר לגוונים של הגינה שלנו, עץ בהיר, עץ כהה, עץ אדמדם וכן הלאה. לאחר מכן יש לקחת מידות של האיזור בחצר בו אנו מתכננים להתקין את הדק ולשרטט סקיצה כללית. עם סקיצה ששרטטנו ועליה המידות ביחד עם החזון של איך הולך להיראות הדק מבחינת עיצוב וגוונים ניסע למחסן העצים הקרוב לביתנו. במחסן העצים ניגש לאחד המומחים ונציג בפניו את כל הנתונים שהבאנו עימנו מהבית ונציג בפניו איך אנחנו רואים את הדק בגינה שלנו. לאחר שהוא ישמע את כל הדברים הללו הוא יתאים לנו את העץ המתאים ביותר עבור דק לגינה , כאשר הוא יקח בחשבון את העובדה שזהו חייב להיות עץ שמתאים לתנאי חוץ כמו גשם, שמש וכדומה, ולכן יהיה זה עץ בעל רמת גימור גבוהה. במקרים רבים מחסן העצים גם חותך לנו את העצים לבקשתנו, לכן לקיחת מידות מראש היא דבר כה חשוב לפני שאנחנו מגיעים למחסן העצים.

טיפים לפני שמתקינים את הדק.

למרות שהחלטנו להתקין את הדק לגינה בעצמנו כדאי שנעצור לרגע לפני שאנחנו מתחילים את העבודה ונחשוב על מספר דברים מראש. האחד הוא אופן הטיפול בעץ תוך כדי העבודה והתחזוקה שלו לאחר גמר העבודה. כדאי להתייעץ עם הצוות של מחסן העצים כיצד יש להתנהג עם סוג העץ אותו בחרנו בסופו של דבר היות וכל סוג עץ מתנהג אחרת, גם בעת ההתקנה וגם לאחר מכן. ישנם עצים שיש לטפל בהם אחת לשנה ויש כאלה שדורשים פחות תחזוקה שוטפת. בנוסף מומלץ להזמין כמות מעט גדולה יותר של עצים במידה וההתקנה לא תלך חלק כדי שיהיה לנו מרווח טעות בדמותם של מספר אריחי דק נוספים.

דק לגינה עשה זאת בעצמך