שולחן עשה זאת בעצמך

שולחן עשה זאת בעצמך – כל הטיפים וכל השלבים

Published by

Posted on September 18, 2016

אין ספק שהשולחן הוא הרהיט החשוב ביותר והמרכזי ביותר בתוך הבית שלכם. השאלה היא כמובן, האם תמיד צריך ללכת ולקנות שולחן מוכן? אולי אפשר לשקול את האפשרות של הרכבת שולחן עשה זאת בעצמך? זו בהחלט יכולה להיות חוויה מעניינת מאד. אחד מהיתרונות הברורים בלבנות לעצמכם את השולחן הוא בחיסכון בכסף, וכמובן – החוויה עצמה ובעובדה שתוכלו להשוויץ בפני כל האורחים והמכרים, שהצלחתם להרכיב בעצמכם את השולחן. אז איך מתחילים, מה צריך, ואיך נדאג לכך שהשולחן יהיה חזק ועמיד כמו שצריך?

 

הנה כל הדברים שכדאי לעשות

  • איזה חומרים צריך? – קודם כל, מדובר על מדריך של שולחן עשה זאת בעצמך מעץ, ולא מחומרים אחרים. העץ הוא חומר שנוח לעבוד איתו – אפילו אם אתם בסך הכל נגרים חובבים וזה הפרויקט הראשון שלכם. כיום, ניתן ללכת למחסני העצים ולקנות מהם קרשים במידות שהן מוכנות לשולחן, כך שלא צריך לנסר אותם או לחתוך אותם. אתם צריכים פלטה גדולה למשטח של השולחן, 4 קרשים לרגליים של השולחן, 2 קרשים לחיבור ברוחב של השולחן, וקרשים לחיבור באורך של השולחן.
  • להכין את הפלטה – השלב הראשון בהרכבת שולחן עשה זאת בעצמך , הוא בעצם להכין את הפלטה של השולחן לעבודה. בניגוד לנהוג לחשוב, את כל החריטות והשיופים שרוצים לעשות על הפלטה, צריך לעשות בשלב הראשון ולא האחרון. הסיבה היא שלפני שהפלטה מורכבת, נוח יותר לעבוד איתה, להפוך אותה ולשנות את הצדדים שלה. לכן זה הזמן לבצע עליה את כל השינויים הרצויים, לפני שאתם מתחילים לחבר אליה את החלקים השונים.
  • חיבור הרגליים – בשלב הבא של בניית שולחן עשה זאת בעצמך , יש לקחת את הרגליים של השולחן ולחבר אותם אל הפלטה עצמה. מבחינת המיקום שלהם – הרגליים צריכות להיות בדיוק בקצה של כל שולחן בפינות שלו. כעת, בכדי לחבר את הרגליים לשולחן, יש לקחת שני פרזולים שרוכשים מראש. את הפרזולים שמים על החלקים הפנימיים של הרגל (בחלק שפונה לפנים השולחן), ולהבריג אותם היטב עם מברגים שחדורים לתוך העץ. סך הכל כל רגל אמורה להיות מחוברת עם שני זוויות ועם ארבעה ברגים (שניים לכל זווית).
  • לחזק עם עוד קרשים – לרוב, כשרוצים להרכיב שולחן עשה זאת בעצמך, ועושים זאת עם עץ והשולחן הוא גדול יחסית, רצוי מאד שלא להסתפק רק ברגליים שהתקנתם, אלא גם לחזק אותם כלפי מטה ובעצם לקבע אותם למקום. עושים זאת עם הקשרים שיחוברו בין הרגליים לאורך ולרוחב. את הקרשים מכניסים בעצם לרווחים ומקבעים אותם למקום היטב. הם גם יכולים לשמש עבורכם כהדום נוח לרגליים.

 

וכעת יש לכם שולחן!

אלו בעצם כל השלבים! בסופו של יום, ההרכבה של השולחן, גם אם יש לכם מעט ניסיון בתחום, לא תיקח לכם יותר מיום אחד של עבודה. התוצאה הסופית כמובן מעוררת התפעלות. אתם שייכים לקבוצה קטנה של אנשים – שהרכיבו לעצמם את השולחן!

 

שולחן עשה זאת בעצמך