דק אורן מחיר

דק אורן מחיר

Published by

Posted on August 09, 2017

יש לכם כבר דק אורן בחצר?

דק אורן הוא אחד מהדקים הכי נפוצים שיש בישראל ולמעשה יש כמה סיבות טובות מדוע זו המציאות. דק אורן הוא דק משתלם ביותר ואי אפשר לקחת את זה ממנו. מי שרוצה לשפץ את הגינה שלו או את המרפסת ולהעניק להם עיצוב טבעי יכול למצוא את החיסכון בדק אור איכותי שיש לו מחיר משתלם במיוחד. לדק אורן מחיר נוח מאוד של בין 200 ל400 שקלים למטר רבוע ובין עשרה שקלים ועד עשרים שקלים למטר רץ. המחירים הנוחים האלו משתלמים ביותר ויש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שסוגרים על ההתקנה שלו במועד מסוים.

מה חשוב לבדוק לפני התקנת דק אורן?

  • לפני שאתם מתקינים סוגרים על התקנת דק אורן חשוב מאוד לבדוק מה ההתקנה כוללת. ישנן התקנות שמתבצעות ביתר קלות לעומת התקנות שדורשות יישור של האדמה או יצירת משטח מוגבה. לדק אורן יש מחיר זול יחסית אך בדרך כלל מתקינים אותו כעשרה עד חמישה עשר סנטימטרים מעל גובה הדשא או האדמה שמתחתיו. כך העץ יכול להישמר בצורה יותר טובה כאשר יש שכבה של אוויר ששומרת עליו משני הכיוונים. דק אורן הוא דק שיכול להחזיק מעמד לשנים רבות עם תחזוקה אחת לכמה חודשים ולכן חשוב להתייחס לכל מה שהוא דורש וכל התנאים האופטימליים עבורו.
  • אם יש דק אחד שקל מאוד להתקין זה דק אורן. בעוד סוגי עצים אחרים הם מאוד קשים, כמו משל עץ האיפאה הברזילאי שידוע כאחד מהעצים הכי קשיחים, עץ אורן הוא עץ רך למדי שקל מאוד לנסר ולהבריג לתוכו. מצב כזה יוצר קלות בהתקנה וחיסכון משמעותי בזמן וההתקנה שלו לא אמורה להיות יקרה מידי לעומת התקנה של דקים אחרים שדורשים תשתית הרבה יותר מורכבת.

סוג הדק הוא אל היחיד שמכריע

לדק אורן מחיר משתנה בהתאם לסוג הדק. למה הכוונה? מעבר לעובדה שמדובר בעת אורן, יש דקים שונים שעוברים התקנות שונות. כך למשל המרווח בין הקורות משפיע מאוד גם על העלות וגם על איכות הדק. גם איכות החיבורים והברגים כך שיש ברגים בולטים לעומת ברגים מוסתרים שההתקנה שלהם תהיה יקרה יותר.